Τρίτη 11 Μαρτίου 2014

Βάνα Παπαθανασίου.



    
     
  Αγαπητοί μου φίλοι πάνε μήνες τώρα που τελείωσα την ανάγνωση ενός μυθιστορήματος με τον ευφυέστατο τίτλο «Ο ΚΑΝΑΠΕΣ, Ο ΜΑΓΚΟΥΦΗΣ ΚΑΙ Η ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑ ΤΟΥ». Η συγγραφέας γνωστή και αγαπημένη, μας έχει χαρίσει πολλές υπέροχες δουλειές, ανάμεσά τους η ΘΑΛΕΙΑ (προσωπικά αγαπημένο), το ΣΕΝΑΡΙΟ, ΑΣΕ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΑΝΟΙΧΤΗ,ΟΙ ΕΡΙΝΥΕΣ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟΝ ΚΑΘΡΕΦΤΗ και ΔΙΑΦΑΝΗ ΖΩΗ. Ο λόγος για την Βάνα Παπαθανασίου, γεννημένη τον Δεκέμβριο του 1961 στην Αθήνα και απόφοιτη της Φαρμακευτικής σχολής του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθηνών, η γλυκιά, πάντα επίκαιρη και ταλαντούχα συγγραφέας μας κάνει την τιμή να ανοίξει την στήλη των συνεντεύξεων που τόσο περιμένατε απαντώντας σε 5 απλές αλλά ουσιαστικές ερωτήσεις σχετικά με την ζωή και την δουλειά της.


 Ξεκινάμε με το «Ο καναπές, ο μαγκούφης και η μοτοσικλέτα του». Ειλικρινά πρέπει να σας πω ότι με εντυπωσίασε το πώς με ένα πραγματικά άμεσο και απλό τρόπο προσεγγίζετε ιδιαίτερα σημαντικά θέματα σχετικά με τις ανθρώπινες σχέσεις που μας αφορούν όλους. Πως ξεκίνησε η ιδέα για την συγγραφή του βιβλίου αυτού; 
H ιδέα για τη συγγραφή του βιβλίου «Ο ΚΑΝΑΠΕΣ, Ο ΜΑΓΚΟΥΦΗΣ ΚΑΙ Η ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑ ΤΟΥ» προέκυψε σιγά σιγά. Στην αρχή ήθελα να γράψω για τη δυσκολία που υπάρχει στις ανθρώπινες σχέσεις και ειδικότερα στην προσέγγιση των δύο φίλων στη μέση ηλικία. Ξεκινώντας όμως, ο Μάρκος, ο κεντρικός ήρωας του βιβλίου, ένας μεσήλικας μαγκούφης, επιβλήθηκε, τράβηξε όλα τα φώτα πάνω του και μπορώ να πω ότι οδήγησε εκείνος την εξέλιξη της ιστορίας. Τον εμπιστεύθηκα γιατί έτσι με έβγαζε αρκετά από το παιχνίδι και ως συγγραφέα αλλά και ως γυναίκα. Εκτός των άλλων, με παρέσυρε κι εμένα σ’ ένα ταξίδι άγνωστο και αποκαλυπτικό…
Διαβάζοντας τον «καναπέ» διαπίστωσα ότι η περιβόητη οικονομική κρίση επηρεάζει μεν τον κεντρικό ήρωα ωστόσο δεν καταλαμβάνει περισσότερο χώρο στην ιστορία. Αυτό είναι κάτι που έτυχε όσο γράφατε το βιβλίο ή το αποφύγατε εσκεμμένα;
Όταν άρχισα να γράφω αυτό το βιβλίο δεν υπήρχε η κρίση… Στη διάρκεια των τεσσάρων περίπου χρόνων που διήρκεσε η συγγραφή του προέκυψε η κρίση και τότε ήμουν σ’ ένα προβληματισμό σχετικά με τη θέση που θα έπρεπε να πάρω. Αποφάσισα να σεβαστώ το αυθύπαρκτο της ιστορίας και των ηρώων της και να ακολουθήσω τη ροή των πραγμάτων χαλαρά και όχι βάσει σχεδίου… Έτσι, έβαλε και η κρίση το χεράκι της στην εξέλιξη του μύθου αλλά τόσο όσο της επέτρεψε η ιστορία ή μάλλον για να είμαι πιο ακριβής τόσο όσο το είχε ανάγκη η ιστορία.
Έχω ακούσει αρκετές απόψεις και τώρα και παλαιότερα από αναγνώστες σας ότι ο «Ο καναπές, ο μαγκούφης και η μοτοσυκλέτα του» θα μπορούσε να γίνει μια εξαιρετική τηλεοπτική δουλειά. Θα ήσασταν ανοιχτή σε μια τέτοια πρόταση;
Χαίρομαι που μου λέτε ότι θα μπορούσε να γίνει καλή τηλεοπτική δουλειά. Μου το έχουν πει και για άλλα μου βιβλία. Βεβαίως και είμαι ανοιχτή σε μια τέτοια πρόταση.
Έχετε σπουδάσει Φαρμακοποιός ωστόσο κάνετε μια αξιόλογη συγγραφική καριέρα. Πως αλήθεια αποφασίσατε να ξεκινήσετε την συγγραφή; Υπήρξε κάποιο ερέθισμα που σας οδήγησε εκει;
Έχω σπουδάσει κι εργάζομαι ως φαρμακοποιός. Η ιδέα να αρχίσω να γράφω προέκυψε γύρω στα 26 μου χρόνια κι από τότε την ακολουθώ παράλληλα με τη δουλειά μου και την υπόλοιπη ζωή μου.
Που βρίσκεστε συγγραφικά αυτή την περίοδο; Υπάρχει κάτι νέο που ετοιμάζετε;
Πάντα μετά την ολοκλήρωση της συγγραφής ενός βιβλίου μου μεσολαβεί ένα χρονικό διάστημα –μικρό ή μεγάλο, εξαρτάται- όπου πρέπει να φύγει από πάνω μου η «μυρουδιά» του προηγούμενου βιβλίου για να έρθει το επόμενο. Έτσι είμαι και τώρα. Διαβάζω όσο μπορώ γιατί αυτό δεν μπορώ να το κάνω κατά τη διάρκεια της συγγραφής και συνεχίζω τη ζωή μου. Και έπεται η συνέχεια…


"Ο ΚΑΝΑΠΕΣ Ο ΜΑΓΚΟΥΦΗΣ ΚΑΙ Η ΜΟΤΟΣΙΚΛΕΤΑ ΤΟΥ"           κυκλοφορεί απο τις εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ

Άλλα βιβλία της Βάνας Παπαθανασίου
Άσε την πόρτα ανοιχτή, 2005
Διάφανη ζωή, 2006
Το σενάριο 1991 εκδόσεις Καστανιώτη/ 2003 εκδόσεις Κέδρος
Θάλεια, 2001
Οι ερινύες πεθαίνουν στον καθρέφτη, 1997


9 σχόλια:

  1. Μόλις την διάβασα. Πολύ μου άρεσε πάρα πολύ. Δήμητρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έχω διαβάσει τον καναπε αλλά δεν ηξερα πολλά για την συγγραφέα. Μου αρεσαν οι απαντησεις της και θα γινει καλη σειρα στην τηλεοραση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Den to ha diavasei alla sigoura tha to diavaso mou arese poli to thema. Amarilida

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν έχω διαβάσει το ΄΄ Ο μαγκούφης ο καναπές και η μοτοσυκλέτε του΄΄ αλλά μου κεντρίσατε το ενδιαφέρον να ρίξω μια ματίτσα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν είχε τίχει να μάθω για το βιβλίο ή την συγγραφεα αλλα θα τα googlaro τωρα γιατι μου αρεσε το θεμα του.πολυ καλη συνεντευξη.
    Μαρία Αθανασοπούλου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. την ξέρω την συγγραφέα και έχω διαβάσει βιβλία της αλλά αυτό δεν το χα διαβάσει. Θα το διαβάσω όμως μου κέντρισε και εμένα το ενδιαφέρον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Λιγές αλλά καλές ερωτήσεις και ακόμα καλύτερες οι απαντήσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ καλή η συνέντευξη. Η συγγραφέας καταπιάστηκε με τις σχέσεις των δύο φύλων στη μέση ηλικία ένα θέμα που σπάνια το προσεγγίζει κανείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή